tisdag, februari 06, 2007

Have a little patience.

Nåt som jag har inte fått riktig begrepp på är att vi har börjat på alla delkruser på en och samma gång. Det är jag inte riktig van med. Brukar alltid ha en delkurs i taget.

Som jag inte läste nog, så började jag på en ny kurs igår - måndagar 16-19. Är det ens lagligt att sluta så sent?

Och min nya lärare tyckte att vi skulle lära oss lite om retorik, och vi ska lämna in 5 sidor manuskript, memorera de 5 sidorna, redovisningen ska spelas in, sen får vi titta på oss själva och skriva recension och som detta är inte nog ska vi tänka på kroppsspråket (allt man inte får göra när man ger en föredrag.

Och allt det här ska inträffa på tentaveckan på min andra kurs.. . Oh boy I cannot wait. Vi får se om jag kan hantera allt det här, annars får jag hoppa av den sista kursen.. Men jag vill inte..

Och när jag kom hem igår var jag helt slut. Hjärnan stängde av sig.

Så glad jag är att det finns bara en tv serie som jag tittar på måndagskvällar, MY NAME IS EARL. Jag blev förvånad att jag gav den min fullaste uppmärksamhet..

Och jag kommer bara skriva sporadiska inlägg tills vidare. Det ordet, sporadisk, lärde jag mig av Alicia Silverstone i Clueless. Hon försökte lära Brittany Murphys karaktär det ordet. Och de sa det ordet i hela tiden Det fastnade i huvudet. Det låter bättre på engelska, säg
spo-ra-dically.


/H