måndag, januari 08, 2007

A father to impress.

Sitter här och fryser. Och det för mina tankar till min pappa som är just nu i Dubai. Oh värmen där som han sitter just nu och klagar säkert över, eller inte.
Sedan ska han till Afrika (till ett land som jag kallar hemlandet). Han ska vara borta i 7 veckor. Det är många veckor, det.

Varför sa jag inte, Hey, can I come with?
Min kära pappa som verkligen förtjänade denna långa resa för ja han blev/blir pensionär denna år. 65 år gammal. att min pappa är 65 år gammal känns konstigt för mig. Hela min uppväxt har alltid vännerna varit den äldste av alla syskonen och deras pappor varit i"rätt lagom ålder".

och jag undrade, varför var pappa 45 år gammal när jag föddes?

Jag har svaret:
Så blir det när man gifter sig med en yngre kvinna. I mitt fall, min mamma som är några, okej många år (inte så många) yngre än pappa.